Svensk ironi

Dags att vara trött.Varma mackor. Pappa proppar papperskorgen full med skräp, bara för att han ska slippa  plocka undan den. Det finns ingen logik i världen längre och hemma hos någon satt en flicka å grät. "Här" en påse med godis, på med lite mascara, "Så, e du glad nu?! Titta vad bra du har det, det finns inte många som har det såhär bra"
Jag vill inte vara logisk. Jag vill vara synsk. Ändå ägnar jag mig åt realistisk ironi.
Svensk ironi är det värsta som finns. Svensk falskhet. Ibland kan det vara så svårt att hitta ett djup bland all svensk ångest. Hur kan ångest vara ett djupt sår, när det verkar så ytligt? Ett par andetag så är man back in business. Slappna av, älskling. Det går över. Om du slutar låtsas som att det inte finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback