Städdag

Idag var det städdag och jag fick den största uppgiften av alla. Att diska. Alltså att ta ut en tablett med diskmedel ur paketet, stoppa in den i luckan och trycka på knappen. Å fy vad allting kan vara jobbigt när man är ironsik.

Jag har sagt det förr, men det är fakiskt sant. Kanske finns det någon som har det jobbigare än mig?
Hur kan det egentligen komma sig att världen bli sprängfylld av kul grejer, när man ska göra svenskaläxan, för att sedan bli helt plan när man varken har svenskaläxa, konsert, eller diskmedel att tänka på? Kanske skulle man ta och flytta till månen och se om de har det bättre där? Ibland ser jag inte skillnad på mig själv och en alien. Och ibland så är jag fruktansvärt lik en nyponros. Ganska ofta förresten...

"Vad gör du, Annelie?
"Jag skriver i min blogg."
"Annelie skriver i sin blogg nu"
 "mm.."
"Hon bloggar."
"mm...bra pappa"
"Hur går det då, bloggarn? Vad skriver du då?"
"mm....."
".....Vi har väl inga hemlisar du och jag?"
"....mmm.."
"Vad skriver du nu då?"
"...mmm..."
"Annelie-bloggaren"

Vad är skillnaden mellan en bloggare och en poet? Jag har varit en stor poet. Jag hette 

Kommentarer
Postat av: Elsa från Bergen

Du har rätt Annelie.
Du: Annelie, ironiskt arbetande, nyponrosliknande alien med känsla för sonater, poemer och helt enkelt livskvalitet!

Du! Jag tror Karl den store finns överallt nu, hans atomer lixom? Om man andas riktigt mycket på provet kan man kanske känna vad som hände honom, istället för att läsa?
*Hoppas på latin*
// E. Skagerberg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback