Plåster

"Yesterday, all my trouble seemed so far away" St: Eriks gymnasiums musikallinje i ett nötskal?

Här sitter jag och har ett skavsår på hälen. Här sitter jag och slickar läpparna rena. Befriar dem från allt äckligt läppglans med smak. Här sitter jag med ett stort blodigt märke på min (Jessicas) fina senapsgula strumpa. 
Det är resultatet av en joggingtur, som i sin tur var resultatet av en massa känslor och tankar som tryckte på. Det var en joggingtur med hopp om livet. En lång joggingtur. En joggingtur som länge längtat efter att få bli till. Som kvävde mig i vårkänslor. Och nu har alltså allting runnit ut från ett skavsår på hälen.
"Yesterday, all my trouble seemed so far away" Nej, det blir en helt annan sak när Jessica sjunger den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback